فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی با ضمانت بازگشت محصول 09130081735

بایگانی

انواع عسل و خواص شگفت‌انگیز آن‌ها

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸ ق.ظ | فروش عسل طبیعی | ۲ نظر

انواع عسل و خواص شگفت‌انگیز آن‌ها

عسل نوعی ماده شیرین طبیعی است که به وسیله زنبورها از شهد یا از تراوش‌های قسمت‌های زنده گیاهان و یا از پسمانده شیره آن‌ها که توسط زنبورها از قسمت‌های زنده گیاهان جمع‌آوری شده، تولید می‌گردد؛ همان‌طور که گل‌ها از لحاظ اندازه، رنگ، شکل و بو با هم تفاوت دارند، شهد و گرده‌ای آن‌ها نیز متنوع است. برای همین  انواع عسل که از شهد خاص هر گل بدست می‌آید از لحاظ ترکیبات، رنگ و بو  و حتی خواص دارویی متفاوت می‌باشند.

در بازار عسل‌هایی مختلفی موجود است که از شهد گل‌های مختلف با طعم و عطر خاص خود تولید شده‌اند. از بین انواع عسل، عسل‌های که بیش از بقیه رایج هستند و اکثر زنبوردارن آن‌ها را تولید می‌کنند به دو گروه عمده عسل تک گل و عسل چند گل(گیاه) تقسیم می‌شوند.

البته عسل ها از نظر نوع تولید به سه نوع عسل طبیعی، تغذیه ای (شکری) و عسل مصنوعی تقسیم بندی می شوند.

 

عسل طبیعی

در مورد عسل طبیعی باید این نکنه را در نظر داشته باشید که زنبوردارها در مواقع مشخصی از سال برای زمستان گذرانی و همچنین تحریک زنبورها برای تولید مثل بیشتر از تغذیه های کمکی مثل شکر و شربت های دیگر استفاده می کنند اما این تغذیه ها تبدیل به عسل نمی شوند. در واقع این تغذیه به عنوان غذا به مصرف خود زنبور می رسد و در حجره های کندو ذخیره سازی نمی شود. مصرف شکر و شربت از نظر استاندارهای بهداشتی جهانی در صنعت زنبورداری به رسمیت شناخته شده است اما مصرف شکر حد و حدود مشخصی دارد و باید توسط زنبوردار مدیریت شود تا عسل تولید شده طبیعی محسوب شود. در صورتی که در فصل بهار و تابستان و در فصل شهد آوری که شهد در طبیعیت زیاد می شود و زنبورها شروع به ذخیره شهد به عنوان عسل می کنند جریان تغذیه مصنوعی قطع شود عسل تولید شده طبیعی محسوب خواهد شد و بدون هیچ نگرانی می توانید این عسل را مصرف کنید.

 

عسل تغذیه ای یا عسل شکری

در این نوع عسل که در حال حاضر بسیاری از عسل های بازار رو به خودش اختصاص داده زنبورهای عسل توسط شربت هایی از شیرین کننده های مختلف مانند شکر به صورت مصنوعی تغذیه می شوند و زنبورها در زمان کوتاه تری اقدام به ذخیره سازی عسل می کنند. این روش یک روش مرسوم در بین بسیاری از زنبوردارهاست و به خاطر افزایش مقدار تولید عسل و کاهش زمان تولید برای بعضی زنبوردارها جذابیت اقتصادی زیادی دارد. اما یک نوع روش تقلب محسوب می شود و به هیچ عنوان توصیه به استفاده و یا خرید این نوع عسل ها نمی کنیم. در عسل های شکری معمولا قندهای مضر مثل ساکارز بسیار بالاست و فقط از طریق آزمایشگاه های تخصصی  می توان این نوع عسل را شناسایی کرد.

 

 

عسل مصنوعی

این نوع عسل که باز هم در بازار بسیار زیاد است بدون حضور زنبور در کارگاه های غیر مجاز توسط افراد سودجو ساخته می شود و توسط جوشاندن شکر و اضافه کردن اسانس های مصنوعی و طعم دهنده های شیمیایی ساخته می شود. این نوع عسل که در واقع عسل نیست و شیره مصنوعی است بسیار مضرر است و مواد سمی و گاها سرطان زا در داخل آن ها وجود دارد. یکی از نشانه های مهم این نوع عسل ها قیمت بسیار پایین آن هاست.

 

نکته مهم

پایین بودن قیمت عسل یکی از نشانه های غیرطبیعی بودن عسل است

 

عسل وحشی

عسل وحشی نوعی عسل طبیعی است که بدون دخالت زنبوردار و در طبیعت توسط زنبورهای وحشی ساخته می شود. این نوع عسل هیچ تفاوت معنی داری با عسل طبیعی ندارد ولی به خاطر باورهای غلط عمومی این عسل طرفداران زیادی دارد و به همین خاطر با قیمت هایی بسیار بالا فروخته می شود. باید دقت داشته باشید که به خاطر قیمت بالا و درخواست زیاد تقلب های زیادی هم در مورد این نوع عسل ها به وجود آمده است.

 

 

چرا عسل وحشی را توصیه نمی کنیم؟

 

 1.   عسل در اصل غذای زنبور برای فصل سرما و زمستان است و درست مانند مورچه های که در تابستان مشغول جمع آوری دانه برای فصل زمستان هستند زنبورها نیز شهد گل ها را به شکل عسل به عنوان غذای خود ذخیره می کنند. با این حال وقتی شکارچیان عسل وحشی به یک کندوی زنبوردر طبیعت برخورد می کنند معمولا کل این ذخیره غذایی را غارت می کنند و زنبورهای وحشی عملا ذخیره غذای زمستان خود را از دست می دهند و قطعا نابود خواهند شد.


 2.   معمولا این نوع عسل به شکل کندوهای آویخته از یک شاخه درخت عرضه می شود که که متاسفانه بعضی افراد سود جود با روش هایی فریبکارانه زنبورهای معمولی را مجبور به موم بافی دورشاخه های درختانی می کنند که خودشان بریده اند و در واقع این کندوها به صورت مصنوعی تهیه می شود و به عنوان عسل طبیعی و وحشی با قیمت های بالا فروخته می شود.

 

 

 

 

نظرات  (۲)

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس

 

 

https://98share.com/

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس

 

 

https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی