فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی با ضمانت بازگشت محصول 09130081735

بایگانی

انواع عسل کوهستان

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۱۱ ب.ظ | فروش عسل طبیعی | ۰ نظر

انواع عسل طبیعی کوهستان در ایران

یکی از تقسیم‌بندی‌های چندگانه‌ی مرتبط با عسل عبارت است از: عسل باغی، عسل زراعی، عسل دشتی و عسل کوهی.

 

 

در اغلب موارد، عسل باغی ضعیف‌ترین و عسل کوهی باکیفیت‌ترین عسل است. علت این امر در وهله‌ی نخست، تأثیر ارتفاع بیشتر از سطح دریا بر بهبود کیفیت عسل و در درجه‌ی دوم، پوشش گیاهی غنی‌تر کوهستان‌ها در رابطه با تولید عسل بهتر بخصوص در مورد عسل با خواص دارویی و سومین دلیل، بکرتر بودن مناطق کوهستانی ازنظر عدم وجود آلاینده‌های مختلفِ محیط‌ زیست است.

هر زنبورعسل به‌طور دقیق وظایفی را در رابطه با ایجاد محیطی سالم و کاملاً بهداشتی به‌ منظور تولید گرده، ژله‌ی رویال و عسل طبیعی برای خود و نگهداری از نوزادها و تأمین سلامتی مجموعه‌ای که در آن زیست می‌کند را بر عهده دارد که به‌طور غریزی آن‌ها را انجام می‌دهد. نخستین شرط موردنیاز برای انجام بهینه‌ی این وظایف، زندگی زنبورهای عسل در شرایطی پاکیزه و نیز بدون کوچک‌ترین استرس است.

زنبورعسل از آنچه ما می‌پنداریم بسیار حساس‌تر است، طوری که حتی سر زدن زیاد به کندوی عسل توسط زنبورداران در پایین آمدن حرارت کندو تأثیر گذاشته و باعث صرف انرژی بیشتر زنبورعسل برای تأمین گرمای موردنیاز کندو می‌شود و همین یک فعالیت اضافی موجب استرس زنبورعسل شده و در کیفیت تولید عسل او تأثیر منفی می‌گذارد!

از سوی دیگر، به هر نسبت که زنبورعسل از دخالت عوامل انسانی و نیز حضور تجهیزات صنعتی و مخابراتی مانند دکل‌های برق و مخابرات دورتر باشد همان‌قدر استرس کمتری خواهد داشت و کیفیت عسل تولیدی‌اش افزایش خواهد یافت؛ به‌ عنوان‌ مثال کافی است که فقط یک تلفن همراه را به‌طور مرتب در کنار یک کندوی زنبورعسل قرار دهید، مشاهده خواهید کرد که تولید عسل به‌ مرور در آن کندو کم و کم‌تر شده و سرانجام متوقف خواهد شد. این آزمایش بارها توسط برخی زنبورداران انجام شده است.

شرایط ایده آل زنبورعسل در مناطق کوهستانی که صعب‌العبور ترند بیشتر فراهم است و زنبورداران نقاط کوهستانی نیز نقاط بکرتری را برای تولید عسل در اختیار دارند، لذا یکی از تفاوت‌های عسل کوهستانی با عسل‌هایی که در باغات و مناطق زراعی و نزدیک به جاده‌های پر رفت‌وآمد و یا نزدیک به تراکم تجهیزات ساخت دست بشر وجود دارد؛ در کیفیت بالاتر آن است، زیرا زنبورعسلِ کوهستان، عسل خود را با استرس کمتری تولید می‌کند. به همین دلیل است که بخش بزرگی از عسل‌های درمانیِ مشهور، به عسل‌های نقاط کوهستانی و دوردست اختصاص دارند.

 

عسل باغی ضعیف‌ترین نوع عسل و عسل کوهی باکیفیت‌ترین نوع عسل هست

 

عسل طبیعی کوهستان در یک تقسیم‌بندی کلی بر دو نوع است:

    عسل طبیعی کوهستان درکندو


    عسل طبیعی کوهستان وحشی

 

هرچند که تولیدکنندگان عسل طبیعی کوهستان در کندو ادعا می‌کنند که عسل آن‌ها تفاوتی با عسل وحشی کوهستان ندارد ولی طبیعی است که این دو نوع عسل هرچند به میزان کم باهم تفاوت داشته باشند، زیرا به‌هرحال عامل انسانی در کندوها نقش دارد ولی عسل طبیعی کوهستان وحشی، به‌ دور از هرگونه دخالت انسان تولید می‌شود، لذا هم کمیاب‌تر و هم قیمت آن بسیار گران‌تر از عسل کندوهای زنبورداران است.

عسل طبیعی کوهستان مانند هر عسل طبیعی دیگری شکرک می‌زند و به‌ اصطلاح رس می‌کند ولی مدت‌ زمان شکرک زدن عسل طبیعی کوهستان به نوع گلی که عسل از آن به‌ دست‌ آمده و میزان درجه حرارت محیط بستگی خواهد داشت.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی