فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی با ضمانت بازگشت محصول 09130081735

بایگانی

خواص عسل طبیعی زول یا بوقناق

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰ ب.ظ | فروش عسل طبیعی | ۰ نظر

خواص عسل طبیعی زول یا بوقناق

 

عسل طبیعی زول یا بوقناق دارای خواص دارویی فراوانی است. طبع عسل طبیعی زول گرم است و برای افرادی که دارای سردی مزاج هستند مناسب است.

عسل طبیعی زول ( بوقناق )  در درمان دردهای مفصلی و کمردرد مؤثر است، تقویت کننده دستگاه گوارش و تصفیه کننده خون است، مؤثر در کاهش اوره است و انرژی زا می باشد، سیستم ایمنی بدن را در برابر استرس افزایش می‎دهد.

از بین عفونت های دستگاه گوارش
تقویت کننده معده
بهبود روند تنفس
کاهش دهنده درد مفاصل و استخوان‌ها
از بین برنده کم خونی و کاهش دهنده قند خون
درمان دردهای مفصلی و کمردرد
تصفیه کننده خون
قلنج های نفریتی و ادم ها

 

عسل زول

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

زمان برداشت عسل طبیعی زول 

تیرماه

 

مکان رویش عسل طبیعی زول 

 

مناطق سردسیر زاگرس مرکزی

 

 

عسل طبیعی کنار

 

عسل تک گیاه چیست ؟

 

اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت غالبا از یک نوع گیاه باشد، زنبورعسل بیشتر شهد گل های همان گیاه را به عسل تبدیل می کند. این نوع عسل را “عسل تک گل” یا ” عسل دارویی ” می گویند. هر یک از عسل های تک گل، خواص درمانی شگفت آوری دارد که مختص همان نوع عسل است.

 

گیاه زول

 

زول گیاهی است با ظاهر خار دار که جزو گیاهان پایا می باشد. از خانواده چتریان، که گل های آن به صورت کوپه ای و به رنگ بنفش می باشد. در اطراف گلبرگ های این گل تیغ های بلندی وجود دارد که عمدتا به رنگ خود گلبرگ ها است. در ایران در مناطق مختلف مانند کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین و سایر نقاط کشور به وفور دیده می شود. نام دیگر این گیاه خار زن بابا و بوقناق می باشد. در طب سنتی از ریشه و میوه این گیاه بسیار استفاده می گردد.

 

مشخصات گیاه

 

گیاه زول خاردار و از تیره چتریان است ، زولنگ گیاهی است چندساله که اغلب به رنگ آبی آسمانی ، با پراکندگی در شمال ایران در مناطق جلگه ای از رامسر تا گلوگاه و ارتفاعات میانی البرز در شیب های شمالی قابل رویش است .

عمده ترکیبات موجود در زول  شامل اسانس‌های مختلفی مانند لیمونن ، آلفا پی نن و اسید فولیک است ، همچنین ریشه گیاه دارای تانن ، قند ساکارز و اسانس زولنگ با بویی مطبوع حدود 88 درصد است.

زول از جمله گیاهان مکملی با پتاسیل های ناشناخته بوده که رو به فراموشی است. این گیاه دارای مصارف متعددی همچون سبزی کاری ، گل کاری و مکملی و از جمله مصارف مکملی این گونه مدر ، مسکن درد ، اشتها آور و خاصیت آنتی اکسیدانی است . محققان به تازگی دریافتند که از گیاه زولنگ می توان برای کاهش آهن خون در بیماران تالاسمی هم استفاده کرد . در مکمل سازی سنتی ایران به بسیاری از خارهای مکملی که تعداد آن ها از ده گونه بیشتر است ؛ قرصعنه گویند ، ولی در اصل منظور همان زولنگ می باشد .

 

 

گیاه زول
میزان ساکاروز عسل زول  :  زیر 3 درصد

 

طبیعی است هرقدر میزان ساکاروز(قند مُضرّ) عسل پایین باشد ارزش غذایی، خواص درمانی و مزایای آن بیشتر است .

 

 

 

عسل طبیعی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی