فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی

فروش عسل طبیعی با ضمانت تست

فروش عسل طبیعی با ضمانت بازگشت محصول 09130081735

بایگانی

خواص عسل طبیعی و ترکیب آن با دارچین و زنجبیل برای چه بیماری‌هایی خوب است!

 

عسل طبیعی در طب سنتی به عنوان مُصلح کل یاد می‌شود؛ امروزه با گسترش دانش بشر، در فرآوری عسل دستکاری‌هایی شده و این مسئله منجر به تولید عسل به طور طبیعی و مصنوعی شده است.
تمام خواصی که برای عسل نام می‌برند مختص به عسل طبیعی است؛ که علاوه بر مصارف دارویی، می‌توان از آن به عنوان جایگزین مناسب و سالم برای قند و شکر استفاده نمود. با توجه به ماده غذایی که زنبور برای تولید عسل مصرف نموده؛‌ عسل به دو دسته تقسیم می‌شود؛ عسل طبیعی که حاصل تغذیه از شهد گلهاست و «عسل تغذیه‌ای» که حاصل تغذیه مصنوعی زنبور با محلول آب و شکر یا شیره انگور و توت است. «عسل مصنوعی و تقلبی» که بدون دخالت زنبور ساخته شده و «عسلک» که حاصل تغذیه زنبور از کربوهیدرات‌های به جا مانده از حشرات راسته جوربالان، بر روی برگ‌های نباتات است؛ و «عسل رادیواکتیو» همگی جزء عسل‌های غیرطبیعی است و فاقد خواص فوق‌العاده عسل طبیعی است. فوایدی که برای عسل برشمرده‌اند در عسل طبیعی با ترکیبات فعال یافت می‌شود؛‌ این عسل کیفیت بالا و پالایش‌نشده‌ای دارد.

 

 

دارچین و عسل

 

عسل و دارچین 

عسل و دارچین هر دو دارای طبع گرمی بوده و ترکیب این دو ماده، به منظور افزایش خواص ماده نهایی انجام می‌شود؛ دارچین؛ خاصیت ضددرد و ضدالتهاب داشته و به منظور کاهش دردهای مزمن مانند سردرد بسیار مفید است، همچنین روند بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون که بر اثر غلبه سردی بر مغز عارض می‌شوند، با مصرف دارچین کند می‌شود؛ طبع گرم دارچین بر سرعت پیشرفت این بیماری‌ها مؤثر است. بر اساس مطالعات موردی در آزمایشگاه‌ها؛‌ رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی با مصرف دارچین قابل کنترل است؛ هرچند این آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های حیوانی انجام شده و می‌بایست آزمایش‌های انسانی نیز صحت آن را تأیید کنند.

عسل نیز با خاصیت ضداکسیدانی خود میکروب‌ها را از بین برده و در درمان سرفه،‌ نقشی به مراتب مؤثرتر نسبت به شربت‌های سرفه با ماده فعال دکسترومتورفان است. ابعاد مختلف این خاصیت درمانی نیازمند پژوهش‌های بیشتر است. از دیگر خواص عسل، تأثیر قوی بر بهبود زخم و جای سوختگی است.
در بیماری‌های قلبی؛ سطح کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسرید در خون افزایش می‌یابد. کنترل سطح این دو ماده،‌ تأثیر به سزایی در کنترل بیماری قلبی دارد. تحقیقات نشان داده که مصرف عسل و دارچین به صورت ترکیبی، علاوه بر نقش پیشگیرانه در ابتلا به بیماری‌های قلبی، نقش به سزایی در کنترل این بیماری نیز دارد. از سوی دیگر با افزایش سطح کلسترول بد، به طور طبیعی سطح کلسترول خوب (HDL) کاهش می‌یابد؛ کاهش این ماده و افزایش فشار خون نیز منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود؛ ترکیبی از عسل و دارچین، تأثیری مثبت بر موارد یادشده دارد و از این طریق به طور مستقیم و غیرمستقیم، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. دارچین خاصیت چربی‌سوزی داشته و به همین دلیل مصرف منظم آن تأثیر مستقیمی در کاهش قند خون و به دنبال آن پیشگیری و درمان بیماری دیابت دارد. بر اساس مطالعات انجام‌شده، سطح قند خون بیماران دیابتی؛ با مصرف دارچین در وعده ناشتا؛ کاهش یافته است. دارچین با افزایش حساسیت سلول‌های کبد نسبت به هورمون انسولین، موجب تسهیل انتقال قند خون به سلول‌های کبد و ذخیره آن به صورت گلیکوژن می‌شود.
دارچین علاوه بر تأثیر در کاهش قند خون افراد دیابتی،‌ بر افزایش سطح قند خون در بدن افراد سالم نیز مؤثر است!

عسل نیز با بهره‌مندی از قند طبیعی، سطح قند خون بدن را کنترل نموده و لذا تأثیری بالقوه در کنترل یا درمان بیماران دیابتی دارد. کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسرید و افزایش کلسترول خوب در بیماران دیابتی، از دیگر تأثیرات مصرف عسل توسط این افراد است.
در شرایط طبیعی، مصرف چای با عسل و دارچین گزینه‌ای سالم‌تر نسبت به ترکیب چای با شکر و قند است. ازآنجاکه عسل سرشار از کربوهیدارت است؛ بیماران دیابتی می‌بایست در مصرف آن، رعایت اعتدال را در نظر داشته باشند.

 

 

عسل طبیعی کنار

 

گون چیست و خواص عسل گون 

 

 

عسل و زنجبیل

 

خواص ضدآلرژی و ضدباکتریایی عسل و زنجبیل، اثر مستقیمی بر میکروب‌ها و باکتری‌های جمع‌شده در اندام‌های تنفسی داشته و در انواع عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی، با خروج اخلاط، موجب تسکین فوری درد ناشی از سرفه در سینه و گلو و کاهش آبریزش بینی می‌شود. عسل به دلیل مایع بودن، بستری مناسب در انتقال و جذب خواص گیاهانی چون زنجبیل به بدن انسان است. هرکدام از خواص عسل و زنجبیل در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌ها روشن است و ترکیب این دو ماده،‌ اثر ماده حاصله را دو چندان می‌کند. برای مثال با ترکیب فلفل سیاه با عسل و زنجبیل، آثار بیماری آسم کاهش می‌یابد؛ چرا که این هر سه این مواد، خاصیت تسکین‌دهندگی و ضدالتهاب داشته و مصرف آن منجر به برقراری جریان منظم اکسیژن در ریه و بهبود عملکرد رگ‌های خونی در اکسیژن‌رسانی به ریه می‌شود. فیبر موجود در زنجبیل و همچنین طبع گرم این گیاه در ترکیب با طبع گرم عسل در تونیک زنجبیل و عسل باعث گرمابخشی دستگاه گوارش شده و علاوه بر هضم بهتر غذا، به جذب مواد و ترکیبات غذایی نیز کمک می‌کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این ترکیب، سیستم ایمنی بدن را در مقابل عوامل بیماریزا تقویت می‌کند.

 

 

عسل و زنجبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی